2024-08-29 17:21:00 Diseminacija mobilnosti na UV OŠ "Dr. fra Karlo Balić" Učiteljica hrvatskog jezika Vanja Sokol održala je 26. kolovoza 2024. predavanje na Učiteljskom vijeću u OŠ "Dr. fra Karlo Balić", Šestanovac o Erasmus mobilnosti u Firenci sa tečaja Soft Skills for Strong Teachers.
U posljednje vrijeme, teme poput mekih vještina postaju sve važnije u obrazovanju. U tom kontekstu, učiteljica hrvatskog jezika Vanja Sokol održala je predavanje pri čemu je pažnja bila usmjerena na iskustva i znanja stečena na tečaju Soft Skills for Strong Teachers u Firenci. Predavanjem je naglasila značaj nenasilne komunikacije, empatije i projektne nastave. Te teme su ključne za razvoj odnosa između nastavnika i učenika, te pomažu u stvaranju pozitivnog okruženja u učionici. Prisutni su imali priliku čuti kako su Soft skills ili meke vještine međuljudske vještine koje pomažu u komunikaciji i suradnji. Ove vještine uključuju sposobnosti poput komunikacije, empatije, kritičkog mišljenja i timskog rada. Prema istraživanjima, poslodavci više cijene soft skills od tehničkih vještina. Oko 85% uspješnosti na poslu svodi se na meke vještine, dok samo 15% na tehničke. Osnovna tema predavanja bila je važnost komunikacije u nastavi. Dobro komuniciranje olakšava razmjenu misli i izbjegava nesporazume. Nenasilna komunikacija igra ključnu ulogu u razredu. Ovaj način komunikacije potiče otvorenost i povjerenje. Činjenica je kako nasilna komunikacija često dovodi do konflikata, dok nenasilna pomaže u izgradnji odnosa. Ključnu ulogu u učionici i nastavnom procesu ima empatija odnosno sposobnost razumijevanja i dijeljenja osjećaja drugih. U obrazovnom kontekstu, ona pomaže učiteljima da bolje shvate potrebe svojih učenika. Biti empatičan znači slušati aktivno. Kada učenici vide da ih učitelji razumiju, povećava se njihova motivacija za učenjem. Projektna nastava omogućava učenicima rad na stvarnim problemima. Ovaj pristup pomaže razvijanju kritičkog mišljenja. Tijekom predavanja, razgovarali smo o prednostima projektne nastave i važnosti postavljanja tzv. pokretačkog pitanja na temelju kojeg učenici osmišljavaju načine istraživanja, uče se suradnji i rješavanju stvarnih izazova. Nakon predavanja, sudionici su sudjelovali u radionici koja se temeljila na tehnikama učinkovite komunikacije. Cilj je bio pomoći sudionicima da poboljšaju svoje vještine prenošenja poruka. Kako bi motivirali učenike, učitelji moraju razvijati svoje meke vještine. Nastava koja uključuje empatiju i nekonfliktne komunikacijske tehnike olakšava učenje i doprinosi pozitivnijoj atmosferi. Svjesni smo da će implementacija ovih metoda zahtijevati vrijeme i trud. Učitelji se potiču da kontinuirano rade na sebi i sudjeluju u dodatnoj edukaciji. Zainteresiranima o ovim temama, predlaženo je da istražite dodatne resurse i literaturu kako bi dublje razumjeli meke vještine. Naš cilj bi trebao biti ne samo obrazovanje učenika, već i vlastito usavršavanje kroz razumijevanje važnosti mekih vještina. Izgradnja odnosa s učenicima treba početi na temelju otvorene komunikacije, empatije i stvaranja okruženja koje potiče suradnju. Svi zajedno možemo doprinijeti boljem obrazovnom sustavu.
|
Osnovna škola "Dr. Franje Tuđmana" Brela |