U organizaciji Osnovne škole dr. Franje Tuđmana, Brela, održana je prva grupna mobilnost učenika u sklopu Erasmus+ programa. Šest učenika sedmog i osmog razreda, u pratnji školske pedagoginje Ane Filipović i učiteljice povijesti Valentine Lasić, otputovalo je 23. studenoga 2025. na mobilnost u Rim, gdje su boravili do 28. studenoga.
Škola domaćin bila je Italian Hospitality School, smještena u povijesnoj i umjetnički živopisnoj četvrti Trastevere. Tijekom boravka učenici su sudjelovali u radionici i aktivnostima zajedno s učenicima iz Italije. Glavne teme mobilnosti bile su: održivi razvoj, inkluzija, prevencija vršnjačkog nasilja i sigurnost na internetu, te očuvanje kulturne baštine. Razmjena znanja, iskustava i ideja odvijala se kroz suradničke zadatke, prezentacije i timski rad, čime su učenici razvijali svoje socijalne vještine, komunikaciju i međukulturnu osjetljivost.
Uz obrazovne aktivnosti, učenici su istraživali i upoznali bogatu rimsku kulturnu baštinu. Posjetili su Europa Experience muzej, Muzej Leonardo da Vinci, Villa Borghese, Vatikanski muzej, Sikstinsku kapelu, Baziliku Svetog Petra, Forum Romanum, Koloseum, te poznate gradske trgove poput Piazza di Spagna, Piazza Navona i Piazza del Popolo. U sklopu obilazaka razgledali su i brojne crkve – među njima Sv. Agnezu, Sv. Martu, baziliku Sv. Marije od Nebeskog oltara i Sv. Ignacija – upoznajući se s bogatom poviješću i umjetnošću koja oblikuje identitet talijanskog glavnog grada.
Ciljevi mobilnosti ovog projekta bili su jačanje kompetencija učenika na području građanskog odgoja, poticanje tolerancije i inkluzivnosti, razvoj kritičkog mišljenja o održivom razvoju, unaprjeđenje digitalne sigurnosti te poticanje interesa za europsku kulturnu baštinu.
Navedeni ciljevi usklađeni su s prioritetima europskog obrazovnog prostora a poseban naglasak stavljen je na razvoj međukulturnih kompetencija, poticanje aktivnog građanstva i razumijevanje europskih vrijednosti. Sudjelovanjem u međunarodnom okruženju učenici su imali priliku razvijati suradničko učenje, jačati samostalnost, te učiti kako se prilagoditi različitim obrazovnim pristupima i kulturama.
Jedan od ključnih ciljeva mobilnosti bio je osvještavanje važnosti održivog razvoja – učenici su kroz tematsku radionicu i prigodno predavanje raspravljali o odgovornom postupanju s resursima, klimatskim promjenama i osobnom doprinosu očuvanju okoliša. Tema inkluzije potaknula je učenike na razmišljanje o jednakim mogućnostima za sve, uvažavanju različitosti i razbijanju predrasuda, uspoređujući odnos prema učenicima s posebnim potrebama u Italiji i Hrvatskoj.
Posebno se istaknula i tema kulturne baštine, kroz koju su učenici povezali formalno znanje iz škole s neposrednim iskustvom istraživanja Rima, jednog od najbogatijih kulturno-povijesnih središta Europe. Posjeti znamenitostima poput Vatikanskih muzeja, Koloseuma i povijesnih trgova omogućili su učenicima dublje razumijevanje povijesti, umjetnosti i europske civilizacije.
Važnost ove mobilnosti ogleda se u činjenici da su učenici imali priliku razvijati jezične vještine, samopouzdanje, kritičko mišljenje i socijalne kompetencije u realnim, životnim situacijama i u međunarodnom okruženju. Mobilnost je potaknula njihove ambicije, otvorila im vidike i pokazala kako učenje izvan učionice može biti snažan poticaj osobnom razvoju. Po povratku u Brela, učenici su istaknuli da se vraćaju puni dojmova, nezaboravnih iskustava i znanja koje će moći primijeniti u svojoj školskoj i osobnoj svakodnevici, potvrđujući da su ovakvi projekti ulaganje u njihovu budućnost i u stvaranje otvorenog, tolerantnog i kompetentnog naraštaja. Sudjelovanje u Erasmus programu dodatno jača i ugled škole, potiče buduće međunarodne suradnje i omogućuje učiteljima i stručnim suradnicima profesionalni razvoj kroz razmjenu iskustava s kolegama iz drugih zemalja te predstavlja važan korak u internacionalizaciji škole.
učiteljica Povijesti, Valentina Lasić

