Učenici 8. razreda naše škole pokazali su kako književnost može postati živ i poticajan prostor za kreativnost. Pod vodstvom učiteljice Hrvatskoga jezika Gorane Babić, odlučili su obraditi lektiru „Priče iz Vukovara“ Siniše Glavaševića na drugačiji način – kroz izradu PowerPoint prezentacija u grupama.
Umjesto klasične provjere razumijevanja i usmene interpretacije, učenici su se podijelili u skupine i svaka je skupina dobila zadatak da na svoj način predstavi odabrane priče uz objašnjenje povijesnog konteksta bitke za Vukovar. U prezentacijama su naglašavali glavne motive, simbole i poruke, a posebno su se osvrnuli na vrijednosti poput domovine, hrabrosti i ljubavi prema životu, koje Glavaševićevi tekstovi snažno prenose.
Učenici su pokazali maštovitost u oblikovanju kliznica (slajdova), koristeći slike, citate i vlastite ilustracije. Rad u grupama potaknuo je suradničko učenje – svatko je dao svoj doprinos, bilo kroz istraživanje, pisanje ili dizajn. Prezentacije su bile prilika da se razvijaju digitalne vještine, koje su danas jednako važne kao i jezične.
Nakon prezentacija, učenici su razgovarali o dojmovima i naučenom. Mnogi su istaknuli da im je ovakav način rada pomogao da dublje razumiju poruke lektire i da se povežu s tekstom na osobnoj razini.
Ova je aktivnost istovremeno razvijala učeničke kreativne, komunikacijske i digitalne kompetencije. Nastava je postala interaktivna i zanimljiva, a Glavaševićeve „Priče iz Vukovara“ dobile su novu dimenziju – onu koja povezuje književnost, suvremenu tehnologiju i mladenačku kreativnost.Neke od prezentacija možete vidjeti u prilogu te na sljedećim poveznicama:
učiteljica Hrvatskog jezika, Gorana Babić



