Početkom lipnja je uspješno završen međuškolski projekt Gamifying Heritage koji je okupio učenike Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića iz Makarske, Srednje strukovne škole, Makarska i Osnovne škole dr. Franje Tuđmana, Brela. Projekt se tematski bavio istraživanjem i digitalnom reinterpretacijom kulturne materijalne i nematerijalne baštine Donjeg makarskog primorja, na području od Brela do Velikog Brda.
Učenici su, podijeljeni u nekoliko radnih skupina, marljivo proučavali povijesne slikovne i pisane izvore – stare fotografije, zapise, legende, mitove i dokumente koji svjedoče o bogatoj kulturnoj prošlosti ovoga kraja. Jedna skupina učenika izrađivala je likovne predloške inspirirane naslijeđem zavičaja – crteže narodnih nošnji, prirodnih ljepota, kulturnih spomenika i mitoloških bića. Druga skupina učenika bavila se digitalnom obradom tih predložaka, pripremajući ih za integraciju u mobilnu videoigru koju razvija lokalna tvrtka Stellar Prime.
Cilj projekta bio je na inovativan način približiti kulturnu baštinu mladima te je učiniti dostupnom široj javnosti kroz suvremeni digitalni format – mobilnu igricu s edukativnim i zabavnim sadržajem. Time se baština ne samo čuva, nego i prenosi novim generacijama u obliku koji im je blizak i zanimljiv.
Odabrani radovi učenika izloženi su početkom lipnja u prostorima tri škole – SŠ fra Andrije Kačića Miošića i Srednje strukovne škole u Makarskoj te OŠ dr. Franje Tuđmana u Brelima – gdje posjetitelji mogu razgledati kako izgleda proces transformacije kulturnih elemenata u digitalne forme, a zahvaljujući postavljenim QR kodovima i naučiti nešto o bogatoj materijalnoj i nematerijalnoj baštini zavičaja.
Projekt Gamifying Heritage pokazao je kako kreativnost, timski rad i moderna tehnologija mogu biti učinkovito sredstvo u očuvanju lokalnog identiteta i kulturnog nasljeđa.




