3. i 4. mobilnost u Amsterdam
Tako su realizirale 3. i 4. Erasmus+ mobilnost našeg drugog projekta „Better Teaching, Better Tomorrow”. Na tečaju je bilo 10-ak sudionika iz Hrvatske, Italije, Španjolske, Sjeverne Makedonije i Poljske.
„Četiri C” vještine poznate su kao ključne kompetencije za učenike 21. stoljeća, a obuhvaćaju kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikaciju i suradnju.
Kreativnost i kritičko mišljenje predstavljaju sposobnosti za inovacije koje se mogu naučiti, poučavati i primjenjivati. Kako je naveo voditelj tečaja Jarek Sacharski, komunikacija i suradnja temeljne su životne vještine. Te vještine učenici mogu iskoristiti u svojim svakodnevnim iskustvima u školi povezujući se s drugima. „Četiri C” vještine jačaju sposobnost učenika da pronađu svoje mjesto u današnjem svijetu koji se brzo mijenja, a istovremeno potiču razvoj drugih C-ova koji poboljšavaju život: znatiželju, povjerenje, brigu i suradnju. Kako bi uspjeli ići ukorak s razvojem tehnologije i zahtjevima današnjice, učenicima je danas potreban interdisciplinarni pristup .Uz pismenost, pri rješavanju problema nužni su kreativnost, kritičko mišljenje, suradnja i komunikacija.
Ovaj je tečaj imao za cilj pružiti učiteljima znanje i samopouzdanje za uključivanje ovih poticajnih vještina u kurikulum i školsko okruženje. U okruženju učenja kroz rad, polaznici tečaja stekli su više znanja o tome što 4C vještine podrazumijevaju. Naučili su kako iskoristiti vlastitu sposobnost stvaranja, kritičkog razmišljanja, učinkovite komunikacije te dobro surađivati s drugima. Tečaj je pomogao sudionicima da steknu jasno razumijevanje kreativnog procesa i iskuse ga iz prve ruke. Također je ohrabrio sudionike da razmišljaju kritički i izvuku maksimum iz današnje preopterećenosti informacijama.
S ciljem unaprjeđenja komunikacijskih vještina kao ključnih alata u prijenosu znanja, sudionici tečaja upoznali su se i praktično primijenili niz tehnika i igara koje se mogu koristiti za ovu svrhu. Sudionici su se također upoznali s tehnikama aktivnog slušanja radi učinkovitije komunikacije.
Kreativnost je praksa razmišljanja izvan okvira. Današnji način života zahtijeva da pojedinac bude nezavisan, odgovoran i kreativan. Djeca mogu naučiti biti kreativna rješavanjem problema, stoga se od obrazovnog sustava traži razvijanje kreativnog i kritičkog razmišljanja kod učenika. Učenici uz kreativnost uvijek vezuju nešto pozitivno, osobno, zanimljivo i zabavno. Učenike treba poticati na iskazivanje vlastitog mišljenja, na kritičko promišljanje, kreativnost i inovativnost. Tako ih se potiče na istraživanje i rješavanje problema omogućujući slobodno iznošenje ideja i preuzimanje inicijative.
Kritičko mišljenje je sposobnost racionalnog i organiziranog razmišljanja za uspostavljanje veza između ideja ili činjenica pri rješavanju problema. Kritičko razmišljanje omogućuje otkrivanje istinitosti u izjavama, posebice kada se radi o odvajanju činjenica od nečijih stavova i mišljenja. Sudionici su se upoznali s „Project Zero Thinking Routines” ili rutinama razmišljanja. Rutina razmišljanja skup je pitanja ili kratak slijed koraka koji se koristi za podršku razmišljanju učenika. One potiču aktivno procesuiranje i postoje u svim učionicama. To su obrasci prema kojima učitelji i učenici obavljaju posao učenja i zajedničkog rada u učionici. U „Project Zero routine” razmišljanja su organizirana u kategorije koje opisuju vrste razmišljanja koje određene rutine pomažu olakšati.
Što se tiče suradnje, sudionici su se upoznali s teorijom šest šešira – tehnika paralelnog mišljenja – koju je osmislio Edward de Bono 80-ih godina prošloga stoljeća. Tehnika paralelnog mišljenja usmjerava proces razmišljanja u šest različitih smjerova koji uključuju: činjenice, emocije, logički negativan i pozitivan pogled, kreativnost i kontrolu procesa mišljenja. Ova tehnika pomaže i pri: razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja, donošenju odluka te unaprjeđivanju grupne produktivnosti i komunikacije.
Sudionici su oduševljeni time što su naučili i primjenjivali učinkovitije komunikacijske sposobnosti i tehnike. Ovaj tečaj omogućuje proširenje mogućnosti suradnje u razredu i poticanje iste u svim aspektima školske zajednice. U sklopu tečaja organizirani su i fakultativni izleti na kojima su sudionici upoznali kulturu i civilizaciju Nizozemske.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |