preskoči na sadržaj
Erasmus+

3. i 4. mobilnost u Amsterdam

Učiteljica Hrvatskoga jezika i Erasmus koordinatorica Gorana Babić te učiteljica Povijesti dr. sc. Valentina boravile su od 20. lipnja do 25. lipnja 2022. godine u Amsterdamu. Sudjelovale su na tečaju “The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools”.


Tako su realizirale 3. i 4. Erasmus+ mobilnost našeg drugog projekta „Better Teaching, Better Tomorrow”. Na tečaju je bilo 10-ak sudionika iz Hrvatske, Italije, Španjolske, Sjeverne Makedonije i Poljske.

„Četiri C” vještine poznate su kao ključne kompetencije za učenike 21. stoljeća, a obuhvaćaju kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikaciju i suradnju.

Kreativnost i kritičko mišljenje predstavljaju sposobnosti za inovacije koje se mogu naučiti, poučavati i primjenjivati. Kako je naveo voditelj tečaja Jarek Sacharski, komunikacija i suradnja temeljne su životne vještine. Te vještine učenici mogu iskoristiti u svojim svakodnevnim iskustvima u školi povezujući se s drugima. „Četiri C” vještine jačaju sposobnost učenika da pronađu svoje mjesto u današnjem svijetu koji se brzo mijenja, a istovremeno potiču razvoj drugih C-ova koji poboljšavaju život: znatiželju, povjerenje, brigu i suradnju. Kako bi uspjeli ići ukorak s razvojem tehnologije i zahtjevima današnjice, učenicima je danas potreban interdisciplinarni pristup .Uz pismenost, pri rješavanju problema nužni su kreativnost, kritičko mišljenje, suradnja i komunikacija.

Ovaj je tečaj imao za cilj pružiti učiteljima znanje i samopouzdanje za uključivanje ovih poticajnih vještina u kurikulum i školsko okruženje. U okruženju učenja kroz rad, polaznici tečaja stekli su više znanja o tome što 4C vještine podrazumijevaju. Naučili su kako iskoristiti vlastitu sposobnost stvaranja, kritičkog razmišljanja, učinkovite komunikacije te dobro surađivati ​​s drugima. Tečaj je pomogao sudionicima da steknu jasno razumijevanje kreativnog procesa i iskuse ga iz prve ruke. Također je ohrabrio sudionike da razmišljaju kritički i izvuku maksimum iz današnje preopterećenosti informacijama.

S ciljem unaprjeđenja komunikacijskih vještina kao ključnih alata u prijenosu znanja, sudionici tečaja upoznali su se i praktično primijenili niz tehnika i igara koje se mogu koristiti za ovu svrhu. Sudionici su se također upoznali s tehnikama aktivnog slušanja radi učinkovitije komunikacije.

Kreativnost je praksa razmišljanja izvan okvira. Današnji način života zahtijeva da pojedinac bude nezavisan, odgovoran i kreativan. Djeca mogu naučiti biti kreativna rješavanjem problema, stoga se od obrazovnog sustava traži razvijanje kreativnog i kritičkog razmišljanja kod učenika. Učenici uz kreativnost uvijek vezuju nešto pozitivno, osobno, zanimljivo i zabavno. Učenike treba poticati na iskazivanje vlastitog mišljenja, na kritičko promišljanje, kreativnost i inovativnost. Tako ih se potiče na istraživanje i rješavanje problema omogućujući slobodno iznošenje ideja i preuzimanje inicijative.

Kritičko mišljenje je sposobnost racionalnog i organiziranog razmišljanja za uspostavljanje veza između ideja ili činjenica pri rješavanju problema. Kritičko razmišljanje omogućuje otkrivanje istinitosti u izjavama, posebice kada se radi o odvajanju činjenica od nečijih stavova i mišljenja. Sudionici su se upoznali s „Project Zero Thinking Routines” ili rutinama razmišljanja. Rutina razmišljanja skup je pitanja ili kratak slijed koraka koji se koristi za podršku razmišljanju učenika. One potiču aktivno procesuiranje i postoje u svim učionicama. To su obrasci prema kojima učitelji i učenici obavljaju posao učenja i zajedničkog rada u učionici. U „Project Zero routine” razmišljanja su organizirana u kategorije koje opisuju vrste razmišljanja koje određene rutine pomažu olakšati.

Što se tiče suradnje, sudionici su se upoznali s teorijom šest šešira – tehnika paralelnog mišljenja – koju je osmislio Edward de Bono 80-ih godina prošloga stoljeća. Tehnika paralelnog mišljenja usmjerava proces razmišljanja u šest različitih smjerova koji uključuju: činjenice, emocije, logički negativan i pozitivan pogled, kreativnost i kontrolu procesa mišljenja. Ova tehnika pomaže i pri: razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja, donošenju odluka te unaprjeđivanju grupne produktivnosti i komunikacije.

Sudionici su oduševljeni time što su naučili i primjenjivali učinkovitije komunikacijske sposobnosti i tehnike. Ovaj tečaj omogućuje proširenje mogućnosti suradnje u razredu i poticanje iste u svim aspektima školske zajednice.  U sklopu tečaja organizirani su i fakultativni izleti na kojima su sudionici upoznali kulturu i civilizaciju Nizozemske.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Gorana Babić   datum: 30. 6. 2022.

Tražilica



Meteo podaci OŠ Brela

Oglasna ploča

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji



Portal za škole

Korisni linkovi

CI SDŽ - Centri izvrsnosti SDŽ

Dabar - Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

 

Suradnici u učenju

e-Knjižnica

Stellarium


KvizBox - kviz znanja i opće kulture

Prevencija i zaštita od računalnih ugroza



Anketa
Kojih sadržaja biste željeli više na stranicama naše škole?







Surađujmo...

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju