preskoči na sadržaj
Erasmus+

4C vještine - primjena u nastavi Hrvatskoga jezika

4C vještine" (eng. Creativity, Communication, Critical Thinking, Collaboration) vještine se pod kojima se podrazumijeva korištenje određenih temeljnih kompetencija koje osposobljavaju učenike za buduće poslove i omogućavaju im razmišljanje "izvan okvira".


Velik broj škola u svijetu je u svoj kurikulum već ugradilo 4C vještine: critical thinking (kritičko razmišljanje), creativity (kreativnost), collaboration (suradnju), communication (komunikaciju). U posljednje vrijeme se smatra da 4C nije dovoljno nego da treba dodati još 3C: cross-cultural understaning (razumijevanje među različitim kulturama), career and life skills (karijeru i životne vještine), computing and digital literacy (korištenje računala i digitalnu pismenost). Ove vještine treba razvijati kod djece od najranije dobi kako bi ih usvojili kao svoje životne vještine i kako bi se mogli prilagoditi promjenama koje ih očekuju u modernom životu i radu.

Razni su metodički postupci kojima su učiteljica Hrvatskoga jezika Gorana Babić i učiteljica Povijesti Valentina Lasić primjenjivale znanja o 4C vještinama stečene na Erasmus mobilnosti u Amsterdamu u nastavi Hrvatskoga jezika i Povijesti.

Učiteljice su u radu naglasak češće stavile na istraživačke zadatke, praktične radove i rješavanje problema koji će razvijati kreativnost, učeničke vještine i razumijevanje.

Strategije za rješavanje problema polaze upravo iz kreativnosti- one uključuju isprobavanje inovativnih rješenja i pronalazak novih ideja. Kritičko mišljenje pomaže donijeti odluku o uspješnosti određene ideje i rješenja.

Prilikom obrada lektirnih djela u ovoj školskoj godini učenici su imali za zadatak izmišljanje nastavka priče ili ubacivanje novog lika u priču- stvaralačko prepričavanje.

Također je korištena i tzv. metoda šest šešira nakon obrade lektirnog djela "Strah u Ulici lipa." (Bijeli šešir razmišlja o činjenicama, crveni šešir zanimaju osjećaji i intuicija pa gleda kako će problem utjecati na zajednicu, crni šešir poziva na moguće nedostatke i on je realan, žuti nastoji sve izreći pozitivno i proširuje ideje, zeleni šešir je kreativni šešir i predlaže neočekivane ideje, a plavi je namijenjen razmatranju samog procesa mišljenja te usmjeruje mišljenje drugih. Učenici su bili podijeljeni u 5 grupa sa zadacima vezanim uz pojedini šešir, a učiteljica je predstavljala plavi šešir.)

Tzv. kockarenje omogućuje pogled na temu iz različitih perspektiva i potiče raznovrsnost ideja. U primjeni ovog postupka učenici su podijeljeni u 4 grupe te su im podijeljene vrećice s kockama na čijim su plohama crteži. Učenik po učenik na kockici je odabirao sličicu i o njoj smišljao rečenicu. Sljedeći učenik je ponavljao radnju pazeći da se njegova rečenica nadovezuje na prethodnu.

U sklopu izvannastavne aktivnosti ePovjesničari učiteljica V. Lasić predstavila je učenicima 5. i 6.razreda novu metodu učenja i stvaranja upravo zahvaljujući Erasmus tečaju "4C". Učenici su nakon obrađene nastave teme dobili zadatak samostalno ili u paru odabrati određeni pojam ili događaj te ga kroz odabrani digitalni alat (u ovom slučaju Stroyboard) obraditi na zanimljiv i kreativan način kroz samostalno pretraživanje odabranih mrežnih stranica i vođeno kritičko promišljanje odabrane teme. Na taj način učenike se potaknulo upravo na razvoj 4C vještina: kreativnost, komunikaciju, kritičko razmišljanje i suradnju.

U prilogu su odabrani učenički radovi.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Gorana Babić   datum: 5. 12. 2022.

Tražilica



Meteo podaci OŠ Brela

Oglasna ploča

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji



Portal za škole

Korisni linkovi

CI SDŽ - Centri izvrsnosti SDŽ

Dabar - Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

 

Suradnici u učenju

e-Knjižnica

Stellarium


KvizBox - kviz znanja i opće kulture

Prevencija i zaštita od računalnih ugroza



Anketa
Kojih sadržaja biste željeli više na stranicama naše škole?







Surađujmo...

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju