1. mobilnost u Prag
Edukacija je bila na temu Obrnute učionice, a sudjelovale su kolegice i kolege iz različitih zemalja: Španjolske, Finske, Mađarske i naravno iz Hrvatske.
Predavanja su se odvijala svakodnevno od 9.00 do 16.30 sati, time da su od 9.30 do 13 sati bila organizirana predavanja u prostorijama Centra. Od 12.30 do 14 sati bila je pauza za ručak, nakon toga od 14 do 16.30 razgledavali smo znamenitosti grada ili odlazili u posjet češkim osnovnim ili srednjim školama.
Program stručnog usavršavanja odvijao se na engleskom jeziku. Bio je raznolik, ali ne pretežak tako da su ga bez poteškoća mogli pratiti svi sudionici. Cilj stručnog usavršavanja bilo je upoznavanje s principom obrnute učionice te mogućnošću korištenja novih tehnologija (mobitela, interneta, pametne ploče) u nastavi s ciljem povećanja motivacije kod učenika i postizanja boljih obrazovnih rezultata, kao i osuvremenjivanja nastavnog procesa.
Obrnuta učionica (Flipped classroom) je oblik kombiniranog učenja u kojem učenici uče nastavne sadržaje putem mreže (online), gledajući video predavanja i to najčešće kod kuće. U školi djeca zajedno raspravljaju te postavljaju pitanja nastavniku o onome što su vidjeli kod kuće. Dokazano je da je komunikacija s učenicima u obrnutoj učionici daleko veća nego kod tradicionalne nastave. Naime, tradicionalni model obrazovanja nudi frontalni pristup nastavi, tj. daje učenicima udžbenike, slušanje predavanja i ponavljanja nastavnikovih riječi, tj. bubanje napamet, koje nema smisla.
U obrnutoj učionici zanimljivo je da učenici sami istražuju zadane sadržaje, ali i pomoću videa koji je pripremio sam nastavnik ili netko drugi te im ga zadao kao domaći uradak. U razredu zatim raspravljaju, postavljaju pitanja, pomažu jedni drugima i rješavaju problem tako primjenjujući znanje koje su dobili. U situacijama kada učenici ne mogu samostalno doći do rješenja, nastavnik djeluje objašnjavajući im problem. Zaključno, obrnuta učionica podrazumijeva drukčije metode i načine rada, odnosno omogućuje učenicima da sami odaberu načine i sadržaje poučavanja te da odrede koliko će im vremena biti potrebno kako bi naučili određeni sadržaj. Upoznali smo se s digitalnim alatima Edpuzzle, Quizizz, Nearpod, Insertlearning, Plickers, QR Code Generator and Scanner te s alatom za izradu stripova Comicpixton, kao i s alatom za izradu web stranica Weebly .
Zadnjeg dana predavanja svi sudionici prezentirali su svoju web stranicu ili kviz koji su izradili na tečaju.
Naša predstavnica odlučila se za interpretaciju Sretnog kraljevića Oscara Wildea i pritom je koristila alate Insertlearning, QR Code Generator i Plickers.
Sve u svemu, ovaj boravak omogućio je upoznavanje kultura i običaja svih gore navedenih, sada možemo reći, prijateljskih zemalja. Ovakva stručna usavršavanja imaju jednu posebnu dodanu vrijednost koja je iznimno značajna – zajednički cjelodnevni boravci na predavanjima, rad i druženja neizbježno potaknu sklapanje novih prijateljstava iz kojih će se izroditi nove suradnje i projekti.
Detaljniji opis mobilnosti možete pročitati na učiteljicinom osobnom blogu: goranababic.blogspot.com
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |